עיצוב בתים פרטיים מבחוץ

תחום עיצוב החוץ קשור לעיצוב השטחים החיצוניים במבנים שונים – החל מבניינים ציבוריים וכלה בבנייני מגורים ובבתים פרטיים. מה שייחודי בתחום עיצוב זה הוא שמעצב החוץ מתחשב בנושאים רבים הקשורים לסביבת המבנה החיצונית, החל בכיוון שאליו הבית פונה, הצמחייה שנמצאת סביבו, הסביבה של הרחוב וכמובן העיצוב הפנימי של הבית. לא בכדי, עיצוב זה כולל גם התחשבות בעיצוב הבתים השנים תוך שמירה על אינדיבידואליות עיצובית, על כן תחום זה נחשב מיוחד במינו. אז מה חשיבות העיצוב, אילו סגנונות מובילים בישראל וכיצד מתכננים את העיצוב? הכנו לך כתבה מורחבת בנושא שתסייע לעשות סדר בדברים. 

חשיבות הבית הפרטי גם מבחוץ 

 לעיצוב החיצוני של הבית קיימת משמעות רבה, גם אם אנו לא נותנים על כך את הדעת. למעשה, מדובר על הרושם הראשוני של הבית שלנו. השקענו כל כך הרבה בבניית הבית, אז לא נשקיע בעיצובו הייחודי גם מבחוץ? בעיצוב החיצוני ניתן להביא לידי ביטוי את סגנון העיצוב כך שכל מי שעובר ברחוב יוכל לראות זאת אך גם מי שמוזמן לבית מקבל את הרושם הראשוני עוד לפני שהוא נכנס אליו. כמו כן, ישנה משמעות נוספת ולא פחות גדולה – ככל שהבית יהיה מעוצב יותר גם מבחוץ, כך הערך הכספי שלו יעלה וביום מן הימים במידת הצורך ניתן יהיה למכור אותו בשווי גבוה יותר. 

אילו סגנונות של בתים פרטיים יש בארץ ואיך נראה העיצוב החיצוני שלהם? 

ניתן לומר שבישראל סגנון עיצוב הבית החיצוני המוביל הוא הסגנון המודרני. כמובן שבתוך הסגנון הזה ישנו מגוון רחב של עיצובים ולכל בית יש את הייחודיות שלו, אך אין ספק שהמודרני משתלט על המרחב. בסגנון זה נראה בית עם הרבה מרפסות, עם חלונות גדולים במיוחד ללא עיצובים ייחודיים, גגות מישוריים וקווים מנחים ברורים שמראים כבר מבחוץ את החלוקה בבית מהחלקים הציבוריים בו לחלקים המיועדים לחדרים פרטיים. 

עוד סגנון בתים מוביל בישראל הוא הסגנון הכפרי הארצישראלי שבו אווירה מקומית עם קצת רטרו בשילוב עץ, לעיתים חיפוי של עץ, חלונות קטנים, לעיתים עם קשתות ועם חיפויי אבן. עוד סגנון שאנחנו רואים הרבה בישראל הוא הסגנון הים תיכוני בו משולבים צבעים כחולים בעיצוב, קירות מעוגלים וקירות בהירים. 

כיצד מתכננים עיצוב חיצוני לבית?

אחד הפרמטרים הראשונים עליו מסתכלים כאשר מבצעים עיצוב וילות חיצוני הוא הסגנון והטעם האישי של בעלי הבית. העיצוב יעשה קודם כל על פי טעמם האישי, ולטעם זה ניתן להוסיף אלמנטים שונים שיכולים לשפר את המראה, לשדרג אותו ולהפוך את מראה הבית לייחודי, תוך התחשבות בפרמטרים רבים, כולל האם מדובר על בית בו יש ילדים קטנים, האם יש חיות מחמד, האם באזור יש גשמים רבים, האם המשפחה רוצה לבלות זמן רב מחוץ לבית, האם היא קנאית לפרטיות שלה ועוד. 

העיצוב יכלול את חזית הבית, את צדדיו ואת התאמתו לסביבת החצר הביתית. ההרמוניה צריכה להיות מלאה, יש לחשוב היכן בדיוק למקם פרגולה, מרפסת או שביל לכניסה, יש לחשוב על דלת הכניסה לבית, על הפרשי הגובה השונים בין הבית לחצר, על גורמים סביבתיים כמו כיוון השמש וצבע החזית. 

שתפו פוסט זה
התקשרו עכשיו