מה בעצם נוף כולל?

נוף הוא יותר מסתם תמונה יפה. זה יכול לכלול תכונות רבות ושונות, בהתאם לסוג הנוף שאתה מסתכל עליו.

במאמר זה מאת גן דיזיין, נדון באלמנטים השונים המרכיבים לעתים קרובות נוף. בין אם אתם מעוניינים ליצור נוף בעצמכם או פשוט רוצים לדעת עליהם יותר, הפוסט הזה הוא בשבילכם!

 

קשוח

הסקייפ קשה מתייחס לאלמנטים שאינם צמחיים של עיצוב הנוף שלך, כגון פטיו, סיפונים, שבילים וקירות תמך. ניתן ליצור גינון קשה ממגוון חומרים, כולל בטון, לבנים, אבן ועץ. בבחירת חומרי גינון קשה, חשוב להתייחס גם לעמידות וגם לאסתטיקה. לדוגמה, מרפסת בטון עשויה להיות עמידה יותר מדק עץ אך עשויה שלא להיות בעלת אותה משיכה ויזואלית.

 

שְׁתִילָה

כמובן, שום נוף לא יהיה שלם בלי צמחים! בעת בחירת צמחים לעיצוב הנוף שלך, חשוב לקחת בחשבון את האקלים בו אתה חי וכן את כמות השמש והצל בחצר שלך. כמו כן, תרצו לבחור צמחים המתאימים לכמות השטח העומד לרשותכם. לדוגמה, אם יש לך חצר קטנה, ייתכן שתרצה להישאר עם צמחים נמוכים ולא עצים גדולים.

בנוסף לחשיבה על סוגי הצמחים הרצויים, תצטרכו לשקול גם כיצד תרצו לסדר אותם. רוצים גינה רשמית עם שורות ישרות וסימטריה? או, האם תעדיפו נוף טבעי יותר עם שבילים מפותלים ונטיעות לא רשמיות? לסידור הצמחים שלך יכולה להיות השפעה גדולה על המראה והתחושה הכלליים של הנוף שלך.

 

ריהוט חוץ ואביזרים

לאחר שהחלטתם על מרכיבי העיצוב והשתילה של עיצוב הנוף שלכם, הגיע הזמן להתחיל לחשוב על רהיטים ואביזרים. ריהוט חוץ צריך להיות נוח ומסוגנן, לספק מקום להירגע או לארח אורחים. אביזרים יכולים לכלול הכל מאדניות ואמבטיות ציפורים ועד פסלים ומזרקות. בעת בחירת רהיטים ואביזרים לעיצוב הנוף שלך, חשוב לזכור את החזון הכולל שלך.

 

שֵׁרוּת

נוף כולל יותר מסתם פרחים יפים ומדשאות מטופחות – הוא כולל גם את האופן שבו אנו מתקשרים עם הסביבה שלנו. מניהול מי סערה ועד מתן בית גידול לחיות בר, נופים ממלאים תפקיד חשוב באיכות החיים שלנו. שירותי נוף יכולים לעזור לנו להשיג את המטרות הללו, ועוד. ניהול מי סערה הוא אחד השירותים החשובים ביותר שנוף יכול לספק. על ידי עיצוב האדמה כדי ליירט ולהאט את זרימת המים, נוכל להפחית את ההצפה והשחיקה ובמקביל גם להטעין את אספקת מי התהום. גינון יכול גם לסייע בשיפור איכות האוויר על ידי לכידת אבק וחלקיקים, והסרת עצים וצמחייה אחרת עלולה להוביל לטמפרטורות גבוהות יותר ולאיכות אוויר ירודה יותר. בנוסף, גינון יכול לספק בית גידול לחיות בר, לעזור לתמוך במגוון הביולוגי. על ידי יצירת מגוון בתי גידול – ממרחצאות ציפורים ותיבות קינון ועד בריכות וכרי דשא – נוכל לספק בתים למגוון רחב של יצורים. בתורם, בעלי חיים אלה יכולים לעזור להאביק צמחים, להדביר מזיקים ולהפיץ שתילים, כל אלו תורמים לנוף בריא. בסופו של דבר, נופים מספקים שירותים חיוניים שכולנו מסתמכים עליהם, מה שהופך אותם לחלק חשוב מחיינו.

 

התאמה אישית

הנוף שלך צריך להיות ייחודי כמוך! אחרי הכל, זה הרחבה של הבית שלך ומשקף את הסגנון האישי שלך. כשאתה מעצב את הנוף שלך, אל תפחד להתנסות עם חומרים שונים, צמחים ואלמנטים קשים. ואל תשכחו להוסיף כמה נגיעות אישיות, כמו פסלים או אדניות מלאות בפרחים האהובים עליכם. עם קצת יצירתיות, אתה יכול ליצור נוף שהוא באמת יחיד במינו.

 

סיכום:

נוף מעוצב היטב צריך להיות גם פונקציונלי וגם יפה. כשאתם מתכננים את עיצוב הנוף שלכם, הקפידו לקחת בחשבון את כל האלמנטים, החל מעיצוב קשה ושתילה ועד רהיטי חוץ ואביזרים. עם מעט תכנון (וגריז מרפקים), תוכלו ליצור חלל שאתם ומשפחתכם תהנו ממנו לאורך שנים!

שתפו פוסט זה
התקשרו עכשיו