כל הטיפים להובלת צמחים

ישנם צמחים שזקוקים להרבה מים ויש אחרים – שזקוקים למעט. ישם צמחים שזקוקים לאור שמש מלא ואילו אחרים – זקוקים לצל מלא או לצל חלקי. יש צמחים שנחשבים לעמידים יותר ויש כאלה שפחות. אבל אם יש דבר אחד שצמחים לא ממש אוהבים זה שמעבירים אותם בצורה לא נכונה ממקום אחד למקום שני.

קניתם צמח חדש במשתלה? אתם עומדים לעבור דירה ורוצים לשמור על הצמח בריא ושלם בעת ההובלה? יש לנו כמה וכמה טיפים שיעזרו גם לכם לעשות זאת בצורה הנכונה.

טיפ #1 – שינוע צמחים בשקיות וארגזים

כל הטיפים להובלת צמחים

במידה ואתם מעבירים כמה וכמה צמחים קטנים, כדאי למקם אותם בתוך ארגז ולא מומלץ לשאת אותם בשקית לחוצה או מהודקת. בארגז קל להצמיד אותם אלה כך שהם נשארים כיחידה אחד ואין הם ניזוקים או נשברים.
מתי כן מומלץ להשתמש בשקיות ניילון? הניילון מומלץ לצורך עיטוף של העציצים בלבד, כדי למנוע מהתערובת שמכילה את החול, חומרי ההזנה וכל מה שנחוץ לצמח להישפך ולהתפזר. בכך, לא רק שחוסכים לא מעט טרחה בניקוי הרכב, אלא גם מונעים פגיעה בשורשים העדינים. פגיעה בשורש עשויה להזיק לחלק מהצמחים באורח קשה.

טיפ #2 – מקפידים על גיזום מקדים ומבוקר

בצמחים גדולים למדי, לא כל כך משנה אם מעבירים את הצמח כאשר הוא אופקי או אנכי, בתנאי שהוא ממוקם באופן שלא יוצר עומס על הענפים. שבירה של ענפים בצורה בלתי מבוקרת עשויה להזיק מאוד לצמח ועדיף לבצע גיזום מקדים ומבוקר. אם הצמח מובל מהבית – יש לגזום בזהירות, עדיף באמצעות כלי עבודה לגינון. אם מובילים את הצמח מחנות או ממשתלות, אפשר לבקש מהעובד שבמקום לבצע את הגיזום כדי להקל על ההובלה.

טיפ #3 – הידעתם? הרוח מייבשת

יש אנשים שאוהבים מאוד להרגיש את הרוח על הפנים בשעת הנסיעה או הנהיגה. כך גם לא מעט כלבים שאוהבים לטייל במכונית. כאשר מדובר בצמחים, רוח חזקה בהחלט איננה מומלצת. הרוח מביאה לאידוי מוגבר מהעלים ומהגבעול ובמקרים קיצוניים עשוי הצמח להתייבש לחלוטין ולקמול. לכן, כאשר מובילים את הצמח ברכב, חשוב לשמור על החלונות סגורים. אם מובילים את הצמח ברכב מסחרי בעל תא מטען פתוח, אפשר להקל על הצמח באמצעות יצירת מעטפת מניילון אטום וקשיח.

טיפ #4 – עוברים לבית החדש עם מודעות לצמחים

כעשר עוברים לבית חדש, במידה ומעבירים פרחים או צמחים גדולים וכבדים במיוחד ונעזרים במובילים, חשוב לבדוק מראש שקיימת מודעות להעברת הצמחים כהלכה. סבלים ומובילים לא תמיד מודעים לזהירות שבה יש להניח את הצמח, למנוע נפילה או פגיעה בענפים ובמיוחד – בשורשים. יש כאלה הממליצים בכל מקרה של ספק להעביר את הצמחים ברכב הפרטי או, אם זה לא ניתן, להיעזר בהובלה מיוחדת ונפרדת. זה נכון במיוחד עבור אנשים שמטפחים בביתם הרבה מאוד צמחים ועציצים ואשר הדבר האחרון שהם רוצים זה שתתרחש פגיעה בגינה הביתית שלהם.

קראו עוד על: העברת עציצים בעת מעבר דירה

טיפ #5 – לפני שעוברים דואגים להשקות

לפני שמעמיסים את הצמחים ברכב הפרטי או ברכב ההובלות, כדאי להעניק להם השקיה טובה. השקיה מתאימה תוכל לעזור להם לעבור בשלום את משך שהותם בדרך וכך הם יוכלו לשרוד גם אם מדובר בדרך ארוכה למדי. יש כמובן להימנע מהשקיית יתר, כדי למנוע תופעה של ריקבון השורשים (מצב שעשוי להיות קטלני לצמח).

טיפ #6 – בדרך לעציץ חדש שומרים על כללי זהירות

לאחר ההובלה, יתכן שתרצו להעביר את הצמח מעציץ קטן לעציץ גדול יותר. כדי לעשות זאת נכון יש לחכות יום או יומיים ללא השקיה. כך קל יותר להעביר את הצמח בלי לפגוע בשורשים. לאחר המיקום בעציץ החדש יש להוסיף תערובת בנפח מתאים ולהשקות.

שתפו פוסט זה
התקשרו עכשיו