הכל על הקמת גינות בקריית ארבע

גינה מעוצבת היא פינה של חמד, המעניקה לשוהים בה את התחושה של החיבור אל הטבע, העצים והפרחים – גם במקומות שהם הכי רחוקים מכך. בתוך העיר הכי סואנת ורועשת בישראל, ניתן למצוא חלק מהגינות היפות ביותר, המשרות שלווה על כל מי שנמצא בהן. האומנות של הקמת גינות בקריית ארבע היא מגוונת מאוד, כאשר הקמה של גינה צריכה להיות מותאמת הן לרצונות והחזון של הלקוח, אך במקביל גם לאופציות הרלוונטיות העומדות בפניו, בהתחשב במיקום הגינה ובתנאי השטח

הקמת גינות בקריית ארבע

.

הקמת גינות בקריית ארבע בבתים פרטיים עם חצר גדולה

בדרך כלל, הקמת גינות בקריית ארבע מיוחסת לבתים שיש להם חצר רחבת ידיים, בה ניתן להתקין מגוון של פריטים שונים המשמשים לנוי ופינת ישיבה, בנוסף כמובן לשתילה של צמחים, פרחים ואפילו עצי פרי. החופש העיצובי כאן הוא גדול, כיוון שניתן להשתמש במתחם עבור שילובים שונים בין חפצים לצמחיה, במשחק של צבעים וצורות שהוא נעים מאוד לעין.

עם זאת, דווקא בגינות שהן גדולות ממדים, יש צורך בתכנון מושקע וקפדני: השקיה ודישון הם חלק בלתי נפרד מתחזוקת הגינה, כמו גם ניקיון, גיזום וכיסוח הדשא, אם מדובר בדשא טבעי. אין ספק שהעבודה שצריכה להיעשות בכדי לשמר גינה גדולה במיטבה, היא לא מועטה ולכן יש לקחת זאת בחשבון ולהתייחס למשאבים הדרושים לתחזוקה, כבר בשלב הראשוני של תכנון הגינה.

עיצוב חללים חיצוניים במקומות ציבוריים

בישראל בכלל ובקריית ארבע בפרט, אפשר למצוא גינות יפות המהוות חלק ממתחמי בילוי ובמיוחד מסעדות יוקרה, שמטפחות לצד המסעדה גם גינה מעוצבת. מתחם יפהפה שכזה, מייצר רושם נהדר עבור הנכנסים למקום. הקמת גינות בקריית ארבעב בחלל חיצוני של מסעדה, יכולה להתרחש הן בשלבי הבניה של המקום וכחלק מתכנון מוקדם, אך ישנם בעלי עסקים שבוחרים לשפץ מסעדה קיימת הממוקמת על הקרקע – ולהקים לצידה גינה יפה, באזור שהיה קודם שומם וחסר חן.

יתרונות וחסרונות של דשא טבעי בגינה

שתילה של דשא טבעי היא בחירה נפוצה בגינות גדולות. אין כמו מראה של דשא רענן וריח של דשא שכוסח זה עתה – זהו קסם שאי אפשר לעמוד בפניו. בשלבי הקמת גינות בקריית ארבע ישנם רבים שיעדיפו דשא טבעי ולא יוותרו עליו, גם במחיר של עלייה משמעותית בחשבון המים הנדרשים להשקיה וגם כאשר עולה הצורך להתמודד עם מגוון של אתגרים, הקשורים בעצם היותו של הדשא טבעי – לרבות הופעת מזיקים למיניהם וחרקים, הנמשכים לגינות כאלה מטבעם.

המורכבות של הטיפול בדשא טבעי, גורמת לבעלי בתים מסוימים להעדיף דווקא את הדשא הסינתטי עבור הגינה שלהם. ניתן למצוא היום מגוון סוגי דשא סינתטי, הנבדלים ביניהם הן בצפיפות הסיבים והן באורכם. ישנם דגמים מסוימים, המעניקים תחושה של מגע בדשא טבעי, אך כמובן שהם אינם דורשים את אותה רמה של השקעה לצורך הניקיון והתחזוקה. בחירה בדשא שאיננו טבעי, חשוב לציין, כן דורשת אמצעי ניקוי ספציפיים ויש לטפל גם בדשא זה כראוי, בכדי שלא יתבלה במהרה.הקמת גינות לוילות בקריית ארבע

שילוב של בריכת נוי בגינה

במסגרת הקמת גינות בקריית ארבע עבור בתים פרטיים, כמו גם במתחמים חיצוניים של מקומות בילוי המתחזקים גינות משלהם, ניתן למצוא בריכות נוי יפהפיות ומעוצבות, אשר בחלקן אפילו תמצאו דגים בשלל צבעים השוחים במקום. בכדי לבנות בריכה שכזו, ישנו צורך באנשי מקצוע הבקיאים בכל הקשור לצמחיית מים, דגי נוי וכל יתר הפריטים שניתן להתקין ולשלב בבריכה שכזו. ההרמוניה בין הצמחייה, העשבים ובעלי החיים היא קריטית עבור הגינה.

טיפול בבריכה שכזו צריך להיות מותאם באופן מדויק לחלקיה השונים: האכלת הדגים באוכל מותאם ובכמות שאכן תיאכל ולא תזהם את המים, השקיה מתמדת של הצמחים מסביב, ניקיון עדין וטיפול במוקדים מועדים לפורענות המייצרים עובש, אם יש כאלה – ועוד שפע של אתגרים להתמודד עמם. חשוב שבעל המקצוע שתבחרו, יוכל להציע פתרונות לכל בעיה שעלולה להיווצר ויעניק לבריכת הנוי שלכם את כל מה שהיא זקוקה לו, על מנת להוות מתחם מחיה פורה ויפהפה לכלל מרכיביה.

עיצוב של גינה קטנה – האתגרים והפתרונות הייחודיים

אם יש לכם בית עם חצר קטנטנה ומשאת הנפש שלכם היא גינה מעוצבת – דעו שגם לכך יש פתרונות ואינכם צריכים לוותר על הרעיון והחלום. אין באמת צורך בכרי דשא ענקיים, לצורך הקמת גינות בקריית ארבע שיהיו מרשימות ויפהפיות. גם אם אתם יצירתיים מאוד באופייכם, חשוב לשכור בעל מקצוע המומחה בהקמה של גינות, בכדי לקבל את הכלים המתאימים ולמצות את הפוטנציאל הגלום בחצר שלכם. לפעמים, דווקא בחצרות הקטנות הללו מוקמות גינות מדהימות ביופיין ומרשימות מאוד.

גם אם לא תוכלו לשתול עץ מנגו בגינה, חשוב שתדעו, עדיין יהיה צורך לשלב בצורה נכונה את הצמחים והפרחים ולעיתים תידרשו לשיפוצים קלים, על מנת לשטח את הקרקע ולהתאימה לשתילה של דשא או עשבייה. מומלץ לגלוש באינטרנט ולקבל רעיונות לעיצוב הגינה, להגיע לבעל המקצוע עם החלומות שלכם והוא כבר ינסה להפוך אותם למציאות.

האם ניתן להקים גינה מעוצבת גם בדירה בבניין גבוה?

החלום של גינה מעוצבת איננו שייך בהכרח רק למי שמתגורר בבית קרקע ולרשותו חצר גדולה של כמה דונמים. נדמה כי הקמת גינות בקריית ארבע היא משאת נפשם של כל כך הרבה אנשים המתגוררים בעיר ורק משוועים למעט טבע בתוך כל האספלט והבטון, עד כי אנשים ממציאים רעיונות שהם באמת "מחוץ לקופסה". זה אולי יפתיע חלק מכם שכבר וויתרו על הקמת גינה, אבל בהחלט ניתן לייצר חצר נהדרת אצלכם במרפסת, גם אם היא ממוקמת בקומה עשירית של בניין רב קומות.

למעשה, גינות מסוג זה הפכו לסוג של טרנד: שילוב של עציצים, צמחים מטפסים ודשא סינתטי איכותי, מייצרים ביחד מראה נפלא של פיסת יער – באמצע האזור הכי עירוני שיש. גם כאן, נדרשת מערכת השקיה מורכבת ומשוכללת, בפרט שאינכם משתמשים ביתרונות הטבעיים של צמחים השתולים באדמה – מה שלא קיים במקרה זה, מן הסתם. ההשקעה בגינה שכזו דווקא בתנאים כאלה, לגמרי משתלמת ותוסיף הרבה אושר לאיכות החיים שלכם.

איך תבחרו מעצב עבור הגינה הפרטית שלכם?

אם אתם רק בתחילת הדרך לגינה המעוצבת שלכם, ייתכן שאתם עדיין מבולבלים ואינכם יודעים מהו הסגנון המתאים לעיצוב וכיצד להפוך את החצר – למתחם היפהפה שחלמתם עליו. כדאי לחקור את הנושא של הקמת גינות בקריית ארבע לעומק ולנסות להבין אילו סגנונות ורעיונות קיימים. חפשו תיעוד של פרויקטים שמוצאים חן בעיניכם – כך תוכלו להגיע אל אנשי המקצוע שאחראים ליצירת המראה האהוב עליכם ולקבל מהם ייעוץ, הכוונה וכמובן גם הצעת מחיר.

חשוב להבין כי בישראל ישנם תנאים אקלימיים מסוימים, המאפשרים טיפוח של צמחים ופרחים מזנים מסוימים – אך אינם תומכים בזנים אחרים. חשוב מאוד להתייחס לתנאי מזג האוויר ובפרט בעיר שבה אתם גרים, למשל באזור הבקעה הלח והחם יתאימו צמחים אחרים מאשר בגינות מעוצבות בירושלים, הקרה יחסית. מעצב מקצועי יבין לעומק בנושא זה ויידע להציע לכם הרכב נכון של פרחים וצמחיה, אשר יחזיקו מעמד ויישמרו במיטבם, בתחזוקה נכונה כמובן, למשך שנים.

שתפו פוסט זה
התקשרו עכשיו