דשא סינטטי או דשא טבעי: במה כדאי לבחור?

דשא היה ונשאר חיפוי הקרקעות האהוב ביותר עבור גינות פרטיות, גינות ציבוריות ומגרשים. כאשר הגיע הזמן לחפות משטח כזה או אחר, עולה השאלה: באיזה דשא כדאי להשתמש? סינטטי או טבעי? אם אתם מתלבטים במה לבחור, המידע הבא יעזור לכם בבחירתכם:

דשא סינטטי: יתרונות וחסרונות

דשא סינטטי איכותי נראה כמו דשא רגיל, ולעתים אפילו יפה יותר. לדשא מלאכותי יש מספר יתרונות וחסרונות שכדאי להכיר לפני שאתם בוחרים בו על פני דשא טבעי:

 

יתרונות של דשא סינטטי

  • תחזוקה אפסית כמעט

דשא סינטטי הוא דשא שלא דורש תחזוקה רבה; הוא נשאר באותו גובה, באותו גוון ולא דורש השקיה. הודות לכך תוכלו לחסוך בכסף רב לאורך השנים, וגם לחסוך בזמן. בגינות ומגרשים ציבוריים גדולים, מדובר בחיסכון גדול אף יותר בעלויות השקיה ועלויות תחזוקה.

  • אינו מושך חרקים

חרקים זו אחת הבעיות הגדולות ביותר בגינות וחצרות. חרקים ומזיקים נמשכים לצמחים טבעיים, אז הם לא יהוו בעיה בדשא סינטטי.

  • מתאים לכל משטח

כאשר שותלים מרבדי דשא טבעי בגינה, צריך לקחת בחשבון גורמים רבים: סוג האדמה, אקלים, מזג אוויר, וגורמים נוספים. לעומת זאת, דשא סינטטי מתאים לכל משטח, מפני שהוא לא מצמיח שורשים ולא דורש תנאי אקלים מיוחדים כדי לצמוח.

 

חסרונות של דשא סינטטי

מלבד יתרונות, יש לדשא סינטטי גם כמה חסרונות שחשוב להכיר:

  • לא מספק חמצן

אחד מהתפקידים החשובים ביותר של צמחים, לרבות דשא, הוא אספקת חמצן. דשא סינטטי הוא לא טבעי, ולכן לא מתרחשים בו תהליכים של ייצור חמצן. בנוסף, דשא טבעי עוזר לצנן מעט גינות וחצרות, ודשא סינטטי לא עושה זאת.

  • סופג חום בימי הקיץ

בסופו של דבר, דשא סינטטי מורכב מחומרים פלסטיים, ולכן הוא לא עמיד בפניי קרינת השמש. בימי הקיץ החמים (ויש הרבה כאלו בקיץ), הדשא סופג קרינה ומתחמם, ולכן הופך את הסביבה לחמה ולא נעימה לשהייה.

 

דשא טבעי: יתרונות וחסרונות

ועכשיו נעבור לדשא טבעי; גם לדשא האהוב הזה יש יתרונות וחסרונות משלו, והם:

 

יתרונות של דשא טבעי:

  • תחושה ומראה טבעי

זה לא משנה כמה איכותי דשא סינטטי שאתם בוחרים; בסופו של יום הוא לא יכול להתחרות במראה ובאסתטיקה של דשא טבעי. החל מהמראה הירוק והמרגיע ועד התחושה הנעימה שלו – דשא טבעי הוא ללא מתחרים מבחינת מראהו.

  • ניתן להתאמה לכל תנאי

דשא סינטטי הוא אחיד, ולכן לא מתאים לכל סוגי מזג האוויר והאקלים. לעומת זאת, ניתן לבחור בסוג של דשא טבעי שמתאים לתנאים בחצר/גינה שלכם. הודות לכך, הדשא יגדל באופן מיטבי, ואתם תוכלו ליהנות ממנו לאורך כל השנה.

  • מספק חמצן לסביבה

אחד היתרונות הגדולים ביותר של דשא טבעי הוא אספקת חמצן. במקומות עם דשא טבעי ניתן ליהנות מאספקת חמצן רגילה, וגם מסביבה נעימה וקרירה יותר, מה שלא קורה עם דשא סינטטי.

 

חסרונות של דשא טבעי:

  • דורש תחזוקה רבה

דשא טבעי צריך לא מעט תחזוקה: השקיה קבועה, השקיה בכמויות הנכונות, גיזום, ופעולות תחזוקה אחרות שדורשות זמן וכסף.

  • אינו עמיד לחרקים

דשא טבעי אינו עמיד למזיקים וחרקים שונים. כאשר שותלים דשא מהסוג הזה, מומלץ למגן אותו מפני מזיקים שונים, וגם אם עושים זאת – הדשא לא יהיה מוגן מפני נזקים ב-100%.

 

לסיכום:

דשא טבעי ודשא סינטטי גורמים לגינות ולחצרות להיראות נפלא. לכל אחד מסוגי הדשא האלו יש יתרונות וחסרונות משלו, כך שאתם יכולים לבחור את הדשא שמתאים לכם לפי הצרכים והתקציב שלכם. הצוות של הגנן הנדיב ישמח לספק לכם ייעוץ מותאם אישית לגביי הדשא שמתאים לכם, ולספק לכם גם שירות הנחת מרבדי דשא טבעי בגינה, לצד שירותי תחזוקה וליווי לאורך כל הדרך.

 

שתפו פוסט זה
התקשרו עכשיו