גנן בעפולה

מחפשים גנן בעפולה או אולי חברת גינון ? הגעתם בדיוק למקום הנכון! במדריך הבא תוכלו לקבל את כל המידע המקצועי על גנן  ובכלל על תחום הגינון במלואו. נענה על מגוון שאלות וסוגיות הקשורות לנושא ביניהן החשיבות של בחירת גנן בעפולה, מהם תפקידיו השונים, כל כמה זמן אנו אמורים להיעזר בגנן, מה העלות של גנן בעפולה ועוד… אז קדימה! מ-ת-ח-י-ל-י-ם.

 

גינות בעפולה – הירוק והצבעוניות שבעיניים בתוך הסערה

כל אחד ואחת מאיתנו שבוחר לגור בעיר, מחפש מדי פעם את השקט והשלווה. אותם אנו יכולים למצוא בגינה שלנו. בין אם אתם גרים בבניין דירות משותף וזקוקים לתחזוקה שוטפת של הגינה שלכם כדי שתוכלו להציץ מהמרפסת, לשתות כוס קפה לעיני הירוק ובין אם אתם גרים בבית פרטי בעפולה עם גינה משלכם, אתם בהחלט זקוקים לגנן . בנוסף, אם אתם הבעלים של מגדל משרדים  ובכניסה לבניין יש גינה, כזו שתשרת נאמנה את העובדים השונים, הספקים והלקוחות, כמובן שתצטרכו לדאוג לשירותי גינון קבועים ולגנן שיתחזק את הגינה.גנן בעפולה

 מטרות ותהליכי עבודה בגינה

תחום הגינון הוא עולם שלם בפני עצמו. יש מגוון מאוד רחב של תהליכים הקשורים לתחום הזה ולכן בחירה של גנן בעפולה או חברת גינון  תלויה בעצם בשירותים שלהם אתם זקוקים בתחום הגינון. לפני שאתם בוחרים גנן בעפולה, עליכם להגדיר באופן ספיציפי את השירותים להם אתם זקוקים ולוודא כי אותו גנן או אותה חברת גינון אכן מבצעים את התהליכים הקשורים בתחום הקשור אליכם. הנה כמה מהתהליכים המרכזיים בהם לוקח חלק גנן :

הקמת גינה

גינות בעפולה
Three Years Old Home Garden. Garden Designing Concept.

ההתייחסות למיקומה של הגינה הן מבחינה ויזואלית והן מבחינה גיאוגרפית היא המפתח לקבלת שרשרת החלטות נכונות שישפיעו בעתיד על תחזוקתה של הגינה ושמירה עליה. איפה הגינה שלכם צפויה לקום? גינה בבית ספר  שמטרתה לאפשר לילדים להתנסות בתהליכי גינון? גינה טיפולית בעפולה? גינה במרפסת? גינה כחלק משטח של בית פרטי? איזו גינה אתם רוצים להקים בעזרת גנן ? האם אתם מעוניינים בגינת ירק בה תוכלו לגדל מלפפונים אורגניים לסלט שלכם? האם החלום שלכם הוא למלא בכלל ואזות ואגרטלים בכל יום שיש ולכן רוצים לגדל בגינה פרחים? האם אתם רוצים גינה שתוסיף פסטורליות ואווירה ייחודית לביתכם?. אנו ממליצים לכם עוד לפני שאתם בוחרים גנן בעפולה לכתוב על דף לבן את רשימת החלומות בגינה הספציפית שלכם. הרשימה הזו תהיה סוג של הגשמת מטרות בשלב הקריטי של תכנון הגינה על ידי גנן . זה בדיוק הזמן לחשוב על עבודות תחזוקה והיכולת שלכם לתחזק את הגינה בעצמכם, אם בכלל, להתייחס לצמחים עונתיים, שיחים ועצים, לחשוב על אזורי ישיבה, משחקים וצמחיה, לשקול אולי על גידול של צמחי מרפא ותבלינים לשדרוג הארוחות הביתיות… כמובן שמשהו מאוד חשוב בהקמת גינה חדשה הוא כל הנושא של ההשקיה. היום יש מגוון של מערכות השקיה: ידניות וממוחשבות וזה עוד משהו שצריך לקחת אותו בחשבון. שימו לב לגודלה של הגינה, איך הייתם רוצים לבצע את החלוקה בה, האם אתם מעוניינים לשלב בה גם שבילי. גישה נוחים, בריכות נוי, בעלי חיים… האם יש בבית שלכם ילדים קטנים שירצו להשתולל בגינה?דבר נוסף שחשוב לקחת אותו בחשבון הן בהיבט של הקמת גינה והן בהיבט של תחזוקה הוא כל נושא התקציב. ממש כמו שמתכננים ובונים בית, אין לזה סוף. הקמת גינה יכולה לנוע בין כמה אלפים לכמה עשרות אלפי שקלים וזה מבלי שלוקחים בחשבון את כל נושא התחזוקה.

 

תחזוקה של גינה

 

זה השלב של אחרי הקמת הגינה. תחת קטגוריה זו נכנסות כל פעולות התחזוקה של הגינה. כיסוח הדשא, החלפה של פרחים באדניות, דישון, גיזום, הדברה, כריתת עצים במידת הצורך ועוד. גנן עפולה המבצע פעולות תחזוקה בגינה בעצם שומר על הגינה שלנו מפני פגעי מזג האוויר, משפר את הגינה כל הזמן בהתאם לעונות השנה ומשדרג אותה לפי הצורך ושוב לפי התקציב. חשוב לבחור גנן לפי שירותי התחזוקה להם אנו זקוקים ולתת מענה על שאלות כמו מי מספק לגנן את הפרחים והצמחים החדשים, אילו מכשירים ועזרים יש לגנן שאנחנו בוחרים ומתי מגיע הגנן לתחזק את הגינה שלנו? יש גינות שצריך לתחזק אחת לשבוע, לעומת גינות שמספיקה תחזוקה אחת לשבועיים או שלושה. הכל תלוי בעונה, בכמות החשיפה של הגינה לשמש, בתדירות השימוש בגינה ובסוג הצמחייה שבחרנו. כבר בשלב השתילה ניתן לקבל המון החלטות שבעצם יעזרו לנו לקבוע את תהליכי התחזוקה של הגינה שלנו.

עיצוב גינה

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

גנן בעפולההמתמחה בעיצוב גינות בדרך כלל יגיע לבתים פרטיים, וילות או גינות המיועדות למרחבים ציבוריים רחבי ידיים. אלו יכולות להיות גינות בתוך מתחמי הייטק, גינה במסעדה עם מרפסת או גג בעפולה, עיצוב גינה ציבורית עם בריכת דגים ומגרש משחקים מדהים ועוד. בתחום של עיצוב גינות זה לא רק מספיק לחלום איך הגינה תיראה, צריך ממש לתכנן אותה לפרטים באופן הכי מדויק שיש, שכן מדובר בגינה שבאה לתת מענה ספיציפי על צורך. הרבה פעמים נבחר גנן  שהוא גם אדריכל נוף ויודע לשלב בין עיצוב, מקוריות, דיוק והבנה מקצועית של התהליך כולו. עיצוב גינות נעשה בשלבים הכוללים בין השאר פגישה היכרות תוך סיור והכרת הסביבה, כתיבת תוכניות ורעיונות לעיצוב הגינה, תכנון מפורט של הגינה: תכניות שלד, צמחיה, תאורת גן, כתב כמויות, פיקוח על תהליך הקמת הגינה ותחזוקה.

שיקום גינה – כאן לרוב מדובר או בגינות שעברו הזנחה עם השנים ויש צורך לשקם אותן, או בגינות בבתים או בניינים שעברו שיפוץ או שיקום, נהרסו מהתהליך וחייבות לעבור סוג של שיקום מחדש.

 

גנן בעפולה – מה תפקידו?

התפקידים של הגנן  נגזרים מכל התהליכים שתיארנו לעיל. לפי סוג הגינה, גודל הגינה, התקציב שברשותנו והצרכים שהגינה מספקת לנו נוכל להבין את התפקידים של הגנן. בגדול תפקידיו של הגנן הוא לדאוג ולוודא שהגינה שלנו מטופחת, מסודרת ויפה לאורך כל ימות השנה. נדרש כאן ידע מקצועי רב ולא כל אחד יכול לבצע את עבודתו של הגנן. הוא זה שדואג להכין תשתיות מתאימות לגינה שלנו, הוא זה שבוחר את הצמחייה המתאימה במטרה למנוע נבילות, הוא זה שדואג שאין עשבים שיכולים להוביל לחרקים וזוחלים לא רצויים והוא שם לב לכל הפרטים הקטנים כדי שאנחנו נוכל להנות מהפינה הפסטורלית המדהימה שמכונה גינה בעפולה. כמו שיש סוגים שונים של תהליכים בגינה, יש סוגים שונים של גננים . יש את הגננים שמתכננים ומעצבים גינה מאפס, יש כאלה המקימים גינה בהתאם לצרכים שלנו ויש גננים בעפולהשמתחזקים גינות באופן קבוע. בסופו של דבר הגינה שלנו אמורה לתת לנו תחושה טובה, אווירה של ירוק וקצת צבע בעיניים ולאפשר לנו לקחת הפסקות קטנות מהטירוף שבו אנו נמצאים במהלך השבוע. הגנן הוא זה שישמור על הגינה שלכם לאורך השנים, יחסוך לכם זמן יקר ובעצם יעשה את מה שהוא הכי אוהב לעשות להחיות את הטבע במרחב הפרטי או הציבורי שלכם.

 

אז איך בוחרים גנן ?

ובכן, יש כמה קריטריונים חשובים בתהליך הבחירה של גנן בעפולה

  1. ניסיון ומקצועיות – כמובן שכאשר אנו בוחרים גנן  אנו רוצים לוודא כי אנו בוחרים בגנן בעל ניסיון בהתאם לסוג העבודה שאנו רוצים לבצע. בחרו בגנן מנוסה עם שם ומוניטין בתחום.
  2. זמינות – חשוב שהגנן שאתם בוחרים יהיה זמין לפי השעה והיום שנקבעו מראש. בין אם בחרתם בגנן בעפולה שמגיע לתחזוקה של הגינה אחת לשבוע ובין אם מדובר בתקופה של אחת לשבועיים, כדאי ומומלץ שזה יהיה ביום ובשעה קבועים.
  3. שיחה ראשונית – לפני שבוחרים גנן , תמיד כדאי לקבוע פגישה, לראות שיש חיבור בסיסי, לראות שהגנן מבין ענין, יודע אילו פעולות חשובות לשמירה על הגינה שלכם ורק אז לקבל החלטה. כמובן שניתן להשוות בין כמה גננים לפני שמחליטים.
  4. תקציב – כדאי להגדיר את התקציב לתחזוקה, תכנון או הקמה של הגינה מראש, בעיקר אם מדובר בתקציב המושפע מתשלום של ועד הבית. החליטו מראש כמה אתם רוצים להשקיע ולפי זה תוכלו לבדוק על גננים בעפולה או חברות גינון הפועלות במסגרת התקציב שהגדרתם. אם יש לכם כמה גינות שאתם צריכים לתחזק, יכול להיות שתוכלו להוזיל את עלות השירות באופן ניכר.
  5. אמינות ושקיפות – בחרו בגנן שמוציא לכם קבלה מסודרת, מחוייב לתהליך ואכפת לו גם מכם וגם מהגינה שלכם. וודאו שבכל פעם הגנן מספר לכם מה הולך לבצע בגינה וגם תהיו רגועים.
  6. חוזה עבודה מסודר – מומלץ לאגד את הנושא תחת חוזה עבודה מסודר בו יצויינו כל הפרטים הטכניים. זמנים, עלות, ביטוחים – רק כך תדעו שאתם יכולים להיות רגועים ובראש שקט.
  7. המלצות – חפשו המלצות על גנן בעפולה מחברים קרובים, שכנים, בני משפחה או קולגות. תוכלו להיעזר ברשתות חברתיות או באתרים מקצועיים.

 

גנן בעפולה – כמה זה עולה?

המחיר לשירותי גינון  נקבע בהתאם לפעולות שעל הגנן לבצע בכל פעם שהוא מגיע לגינה. נהוג לתמחר את העבודה לפי הפעולות הבאות:

  • כיסוי דשא
  • תחזוקה שוטפת
  • כריתת עצים
  • דישון
  • גיזום
  • שתילה

 

המחיר לתחזוקה של גינה באופן קבוע על ידי גנן  נע בין 400-1,500 שקלים.

בתהליכים של תכנון והקמת גינה עלות של גנן בעפולה נעה בין 4,000-25,000 שקלים כולל התאמת מערכת השקיה.

 

מעוניינים לשמוע מידע נוסף על גינון וגנן בעפולה? צרו. איתנו קשר ונשמח לסייע לכם בכל שאלה או בקשה, לחסוך לכם זמן יקר ולהוזיל עלויות. מה שבטוח הגינה שלכם תהיה פשוט וואו לאורך כל השנה.

 

שתפו פוסט זה
התקשרו עכשיו